Ny vecka - nya tag

Tisdag och därmed så börjar jag även mitt nya liv (folk som börjar på måndagar verkar inte klara av pressen och därav så börjar jag på en tisdag istället med förhoppning om att de ska gå kempemycket bättre), har precis varit på gymmet efter en försovning samt gruppmöte i skolan.. träningen gick finfint och jag är peppad(kaka).. haft gymkläderna liggande bokstavligt talat på hyllan men nu har jag tagit tag i mig själv inför julens alla gottigheter samt beach 2015..

Fick precis inbjudan till hummermiddag hos en kanadensisk tjej om ett par veckor.. jobbigt att vara student, plugg, plugg och hummer (hummer är belöning om man inte är dummer.. oj va lågt)

Pratade me Anna von Tropp innan läggdags igår.. hon va fortfarande jetlaggad från us and a så de passade utmärkt o prata.. hon va tiidigt uppe och alla sov, jag va sent uppe och alla sov.
Trevligt i vilket fall.. kanske får se henne i min välkommskomitté (stavningen på detta ord är ytterst oklar..) när jag landar i sverige, röd matta och orkester - ja tack! :)

Något man höjer ögonbrynet åt i Kanada:

Elena går på bio som en person som nyss fått tillbaks synen.. jämt med andra ord, detta är nog ett bevis på att jag saknar min tv.. på torsdag blir det nog new-moon premiär med Tiina och Jackie (hummertjejen)

Något som man INTE höjer ögonbrynet åt i Kanada:

På alla ställen här i Kanada där dom har vägarbete så är det alltid en stackare som får stå och hålla en skylt som de står "slow" på.. vad hände med en cementklump och saken är biff, nej nej dom värnar om att alla som vill jobba här ska få göra de.. mänskliga-cementklumpar high-five.. en för alla - alla för en.. mm ni förstår nog poängen



Laters

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback