Snöstorm

Nu har jag sagt hej och hejdå och hejdå igen till många här i Halifaxet, segt är det och imorn blir det ännu segare för då ska jag säga hejdå till Alma och Natalie, fast egentligen säger vi ju bara "på återseende" så får väl tänka så istället..

Blev fika med Shadi och Kourage förut samt träffade Jackie en snabbis, sen blev det snöstorm och det gick inte att vara ute.. nu har det lugnat ner sig lite och snöar "i vanlig takt" istället för horizontellt, gött.
Ska snart traska iväg och hämta en våg för att kolla hur mycket övervikt mitt bagage ligger på.. våg-ar jag? hö hö

Oron har stärkts i takt med snön men lyssnar på min far samt kollar frenetiskt på vädret och enligt dessa källor ska det vara regn och plusgrader imorn så förhoppningsvis lyfter planet som det ska.. annars är det bara att börja simma, count me in for christmas.. känns som att jag bara sitter och väntar in morgondagen nu (utbytarna har bytt ut halifax mot andra destinationer så jag är ganska ensamen här och det är som sagt svårt att göra något utanför dörren --> instängd), det är segt.. detta kan nog vara motsvarigheten till julafton anno 1995 och där i krokarna, en väldig väntan och längtan.

Nu ska jag fortsätta hoppa på mina väskor och sen bege mig ut i snön, trotsa vädergudarna och låna ett par feta-mindre smickrande-ett par storlekar för stora-vinterstövlar.. jubel från publiken.

Kollar för övrigt på "Ensam hemma" numero 1.. det är jul på den



Packad och klar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback