I love NY

Då har man kommit hem ifrån ett par grymma dagar i äpplet, helt otroligt kul och vilken stad.. detta är ett ställe jag garanterat kommer komma tillbaka till, förhoppningsvis relativt snart..

Så med två timmars sömn i kroppen så satte vi oss på olika plan på måndags morgonen (Alma och Natalie i ett och jag flög själv.. som vanligt, tror jag flugit själv majoriteten av alla gånger jag har flugit), landade på La Guardia strax efter 12, hoppade in i en gul bil och brummade mot manhattan.. träffade Alma och Natalie och vi började genast strosa runt på stan, alla hittade vi något och det bar av till Chinatown efter att ha velat runt i tunnelbanesystemet ett bra tag.
Köpte den givna "I love NY"-tröjan och den ska jag bo i från och med nu, åkte tillbaks till times square för att käka på ett ställe vid namn "olive garden" gottis var de, därefter bar det av till hotellet som låg på times square så det var ju otroligt bra.. slipade till det yttre lite för att sedan sticka till Meatpacking district och Gansevoort hotel för lite drinkar, dom har en takterass där som heter duga med utsikt över delar av NY, finfint och gott så där satt vi ett tag.. sen begav vi oss till en klubb som va tom i och med att det var måndag och efter det försökte vi hitta något annat ställe att gå till.. fick förslag om ett ställe vid namn "Butters", när vi kom dit va det otroligt mycket människor utanför.. fotografer och stoora vakter, tydligen va Jay-Z och Beyonce där.. dom såg vi inte men däremot gossip girl Blair, hon är otroligt kort i verkligheten eller aa hela hon är petit kan man väl sammanfatta de..

Blev kallt så vi begav oss hem, klockan snurrade väl runt en två men då NY är staden som inte sover så bytte vi klänning mot jeans och klackar mot platta skor och sen stack vi till en irländsk pub som hade kareoke, Natalie är grym på att sjunga så vi hejade på henne så gott vi kunde :)

Sov en 4-5 timmar natten till tisdag och det stod återigen shopping på schemat, efter att ha virrat runt i tunnelbanan så lyckades vi komma till Soho.. grymt, grymmare.. helt otroligt mysig stadsdel, shoppade, starbucksade och sen lämnade Natalie oss för att gå på talkshow med Jimmy Kimmel, jag och Alma fortsatte då jakten på allt och inget ett par timmar.. sen mötte vi upp Natalie för middag och därefter blev de klackar på igen för att senare besöka klubben "Marquee", riktigt grym klubb och riktigt dyr om man är kille.. tydligen så betalar killar 100 dollar i inträde medans tjejer kommer undan med 20.. trevligt och efter ett par timmar så gav mina fötter upp och jag såg ut som en skridskoåkare när jag drog fötterna efter mig hem, hjälp vad ont jag hade, dom stackarna va deformerade när jag kom hem och tog av mig skorna, fick spola kallt vatten på dom för att chocka dom lite men de hjälpte inte så dom svullnade upp duktig tills att jag skulle dra på mig mina stövlar och åka hem igår.. skönt!

En otroligt detaljerad beskrivning av mina två dagar de där, har säkert glömt ett och annat med hur som helst så har vi haft det tokigt bra.

Idag är jag trött men mycket nöjd.. sista tentan är skriven och nu är det bara massor ärenden och pill kvar innan jag åker hem på måndag, ska träffa Tiina för julklappsinköp imorn, därefter ska jag nog träffa Natalie och sen ev. en drink på kvällen med lite folk.. på lördag ska jag hjälpa en framtida göteborgs student att hitta en resväska samt annat nödvändigt som man kan tänkas behöva i sverige :P.. kvällen är oklar, söndag blir fikadejt med Jackie dör att lämna ifrån mig min mobil och en bok, sen ska jag träffa Alma också och så hinna packa.. och så.. mm som sagt helgen är packad..

Hoppas alla mår superb för det gör jag :)

"Empire state of mind - Jay-Z and Alica Keys"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback